dinsdag 8 januari 2013

Can't Sleep?

Iedereen heeft zo nu en dan wel eens problemen om in slaap te komen. Ik kom zelf regelmatig moeilijk in slaap. Maar, lieve mede-wakkeren, de redding is nabij. De engel Lilium is namelijk hier!

Lilium is een Deens meisje die haar leven heeft gewijd aan het behandelen van onze slaapproblemen. Ze maakt namelijk speciale gefluisterde of zachtjes gesproken filmpjes op youtube, waardoor ik in elk geval binnen no time in dromenland ben. Ik zet, als ik een lekker plekje heb gevonden in mijn bed, een filmpje aan op mijn telefoon en leg hem dan weg. Door kleine 'opdrachtjes' (als in: denk aan een bal of adem diep in) en haar stem zak ik vanzelf lekker weg.

Dit is natuurlijk wel een beetje een 'niet geschoten is altijd mis'-dingetje, proberen kan allicht.
In dit filmpje laat Lilium je aan dingen denken, wat echt zó rustgevend is. Deze is een hele tijd mijn favoriet geweest. Het filmpje duurt nog geen tien minuten, maar ik heb nog maar een enkele keer het einde gehoord.
Hier laat ze je bepaalde opdrachten doen, zoals diep ademhalen en terugtellen. Van deze val ik niet altijd in slaap, maar ik ken een hoop mensen die er wel heel snel door in slaap kukelen.
Ik heb serieus geen flauw idee waar dit filmpje over gaat, hij doet z'n werk dus erg goed.

Mocht deze dame het toch niet helemaal doen voor jou, dan heb ik hier nog wat andere suggesties:
Voor veel mensen werkt het kijken naar massages bijna net zo ontspannend als het krijgen van een massage.
Dit filmpje is van een Russisch meisje, GentleWispering. Zij doet net zoiets als Lilium, maar soms doet een ander meisje of een andere stem het net beter of anders.

Wil je zelf op zoek naar dit soort video's? Kijk lekker rond op YouTube met zoektermen als Sleep, Wispering, Softly Spoken, Hypnosis en Relaxing. Ik wens jullie allemaal een goede nachtrust. Laat het me weten als deze filmpjes voor je werken, vind ik leuk!

Slaap lekker allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...