maandag 24 december 2012

Last Minute D.I.Y.

SORRY dat ik gisteren niks heb geplaatst, ik was een beetje ziekig en had niet geslapen. Meestal werk ik een aantal dagen vooruit, zodat er altijd artikelen in de planning staan, maar ook dat was er niet van gekomen met de kerstdrukte. In elk geval, ik heb een paar hele leuke do it yourselfs verzameld, vooral cadeau-ideeën. Dus mocht je op de valreep nog een cadeautje missen, ik heb nog wel een ideetje!
Een hoge vaas beplakken met mooie takken, met behulp van een lijmpistool.




Effen schoenen betekenen met textielstiften (verkrijgbaar bij 'knutselwinkels, en soms ook bij de bruna of V&D), de schoenen zijn verkrijgbaar bij de H&M voor een euro of 10 (of nog minder).








Kaarsen maken (overgebleven kaarsvet smelten in een pannetje, touwtje met een satéprikker boven het kopje houden en gieten maar) in kitscherige kopjes, van bijvoorbeeld de kringloopwinkel.












Voor je wijndrinkende vader of moeder: de fles inpakken in een sok, en de andere sok er omheen knopen als strik.



Ook te maken met textielstiften: theedoeken met favoriete recepten. Lijntjes maken met een liniaal en schrijven maar!



Leuk om te doen, oude schaaltjes, schoteltjes en glazen in verschillende kleuren spuiten. Felle kleuren werken 's zomers erg goed, maar nu zijn groen en rood ook mooi. Ik zou ze bijvoorbeeld in zand en antraciet spuiten. erg gaaf!

 Kaarten voor bij je cadeau (of als felicitatie) kan je maken door knopen op dik papier te lijmen, en uit groen papier steeltjes en blaadjes te knippen (of eronder tekenen).

Een dierbare herinnering van jullie twee in  een dik lijstje stoppen, met een mooie foto erachter.




Een spel kaarten perforeren, en op de achterkanten kleine kaartjes plakken met leuke quotes, herinneringen, gedachten of wensen, de boel door een ringetje halen (ijzerdraad buigen) of met linten bij elkaar houden.

Een cadeautasje is eigenlijk heel gemakkelijk zelf te maken. Ook leuk om inpakpapier te maken van kranten, bladmuziek, advertenties in tijdschriften of lint.








Beschilder de onderkant van een mok met porcelein-verf (verkrijgbaar bij de hobbywinkel), of de voorkant met bijvoorbeeld een snorretje of kattensnuitje. 1 uurtje uitharden in de oven op 150 graden, en je wast het er niet meer af.

Ik hoop dat jullie iets hebben aan de cadeauideetjes, laat het me weten als je iets gaat maken!

foto's: pinterest





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...