zaterdag 3 november 2012

Le Repas du Jour

Ik ben er helaas allergisch voor (het wordt geloof ik iets minder, maar ik voel me nog steeds niet helemaal lekker nadat ik dit heb gegeten), maar ik heb dit een tijdje geleden gemaakt voor mijn oppaskindjes en hun ouders en zij waren er zó over te spreken, dat ik het recept hier ook maar met jullie deel. Het is echt super simpel en je hebt maar 1 pan nodig;
Paprikasoep!

Men neme:
1 gesnipperde ui
2 paprika's (ik had groene) in kleine stukjes
5 tomaten in kleine stukjes
400 ml water
1 teentje knoflook
1 volle theelepel pittig paprikapoeder
peper
1 bouillonblokje
eventueel extra kruiden, zoals een Italiaanse kruidenmix of laurierblad

Fruit het gesnipperde uitje in een eetlepel olijfolie tot deze glazig wordt in een grote wok. Voeg de paprika toe en bak deze twee minuten mee. Voeg dan de tomaten, het water, het geperste teentje knoflook en het paprikapoeder toe. Goed doorroeren en rustig aan de kook brengen. Laat deze mix 20 minuten met het deksel op de wok sudderen. Pureer dan de hele soep in de blender of met een staafmixer (de staafmixer is wat gemakkelijker, want je hoeft geen hete brei over te scheppen, maar die hadden ze niet). Als je wilt nog het bouillonblokje en de overige kruiden toevoegen. Ook kan je de soep wat dikker maken met een lepel bloem, of juist wat romiger met 50 á 100 ml slagroom. Heet opdienen met wat room en basilicum en lekker opeten met wat afgebakken donkerbruin brood, of Italiaanse soepstengels.
Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...