zondag 4 november 2012

Spread the Love

Wat is er de laatste tijd toch aan de hand met mensen? Bijna elke onbekende die ik tegenkom, of dat nou een man op straat is, of een medewerker in een winkel of het meisje dat mij mijn warme chocolademelk met slagroom komt brengen, ze zijn ronduit onbeleefd en respectloos. (Ik weet trouwens niet of dit iets van de laatste jaren is, of dat het altijd al zo was, maar ik ben nu op zo'n leeftijd dat het me opvalt). De makkelijkste reactie is onaardig terug doen, het negeren of gewoon weglopen. Het kost me veel moeite, maar ik doe altijd mijn best om aardig te blijven. Het is niet gemakkelijk om the bigger person te zijn, maar ik probeer het toch. Meestal wordt de persoon tegenover je ineens veel aardiger. Misschien is er bij hem of haar wel iets aan de hand. Een net verbroken relatie, veel stress of een zieke in de familie of misschien moet ze wel ongesteld worden. In dat geval is het voor die persoon zo fijn als hij of zij even met respect en aardigheid behandeld wordt. 't Kan natuurlijk ook zijn dat die onbekende gewoon een onaardig persoon is. Jammer, maar helaas. Ik hoop altijd maar dat ze zich schamen.

On a lighter note, kijk naar mijn schattige katjes! Ook al kunnen deze broer en zus elkaar soms niet uitstaan, ze liggen hier wel heel zoet samen in hun mandje. (Links is Mila, rechts is Max)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...