woensdag 28 november 2012

Natuurlijke oliën: Kokosolie


Als vervolg op mijn artikel van afgelopen maandag over proefdiervrije cosmetica, wil ik nu graag een artikel schrijven over natuurlijke oliën, welke ik gebruik en waarvoor ik ze gebruik.
Allereerst mijn grote favoriet, kokosolie. Te koop bij de Tuinen en andere natuurwinkels en vaak ook bij toko's. Deze olie wordt pas vloeibaar bij 24 graden Celsius en koop je dus in grote potten. Kokosolie heeft mijn buik striae-vrij gehouden tijdens mijn zwangerschap, kokosolie houdt mijn belachelijk droge haar nog enigszins handelbaar en kokosolie ruikt zo ontzettend lekker!
Ik gebruik de olie het liefste als 'bodylotion'. Ik pak een beetje uit de pot, maak het warm tussen mijn vingers zodat het vloeibaar wordt en smeer het over mijn hele lichaam, vooral de droge plekjes zoals ellebogen en knieën. Doe dit wel als je de tijd hebt, het duurt even voor het is ingetrokken. Ik doe het vaak nadat ik 's avonds heb gedoucht, dan is de volgende ochtend mijn huid zo zacht! Ook is het een goed haarmasker. Je maakt het ook weer goed warm, en wrijft het vooral op je hoofdhuid en in de punten op haar dat je nog moet wassen. Hierna was je het goed uit met shampoo (Ik kan de Yes to Cucumbers aanraden). Hier een handig filmpje van Mascha van beautygloss.nl over hoe zij het gebruikt als masker:
Je kan er dus ook goed mee koken (heerlijk bij Aziatische recepten), het is ontzettend gezond, verlaagt je cholesterol en het is antibacterieel. Voor meer informatie kan je ook kijken op kokos-olie.nl.

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...